Rekrutacja obcokrajowców do startupu

Cześć, prowadzę od niedawna własną firmę, z którą zamierzam wejść na rynek globalny. W związku z tym chciałbym zatrudnić parę osób zza granicy. Niestety nie mam w tym doświadczenia. Przede wszystkim nie znam w ogóle specyfiki lokalnych rynków pracy. Czy ktoś mógłby doradzić mi, jak prowadzić taką rekrutację skutecznie, tzn. znaleźć pracowników kreatywnych, zaangażowanych, uczciwych i kompetentnych?

Ola
 12 lipca 2015 20:04  Odpowiedzi: 5
 Wyświetleń: 999

Zaloguj się by móc odpowiadać na posty.

Przede wszystkim w przypadku rejonów tak odległych jak np. Azja pamiętaj o strefie czasowej, kiedy dzwonisz do takiej osoby lub umawiasz się na rozmowę rekrutacyjną. Nie dziw się też, że nie dostajesz natychmiastowych odpowiedzi na swoje maile - w tym czasie twój potencjalny pracownik może być pogrążony w głębokim śnie :)

Klemens
 12 lipca 2015 23:15

Jeżeli umawiasz się przez Skype'a na rozmowę z osobą, dla której angielski nie jest językiem ojczystym, warto zadbać, aby była przy tym obecna osoba znająca rodzimy język kandydata.Panuje obecnie fałszywe przekonanie, że wszyscy znają angielski, a tak naprawdę, to co innego pisanie komentarzy na YouTubie, a co innego poważna rozmowa rekrutacyjna, gdzie pojawia się specjalistyczne słownictwo.

Kajetan Bagiński
 12 lipca 2015 23:52

Czy myślałaś o wzięciu udziału w międzynarodowych programach stażowych? Zagraniczna uczelnia skieruje do ciebie studenta, którego będziesz mogła odpowiednio "wychować", aby potem zatrudnić na stałe osobę już wdrożoną w organizację pracy w twoim przedsiębiorstwie.

#347 , odpowiedź na #346

Lucyna Kowalczyk
 13 lipca 2015 12:00