czy warto zakladac firme w ramach akademickich inkubatorow przedsiebiorczosci?

Czesc, moje pytanie do was jest proste: Jak w ogole dzialaja inkubatory przedsiebiorczosci? Jestem studentem i chcialbym zalozyc wlasna działalnosc gospodarcza przy ich pomocy, czy ktos może mi wskazać od czego w ogóle mam zaczac? Jestem kompletnie zielony w tej dziedzinie wiec prosze was o nie uzywanie specjalistycznego slownictwa :) Jeśli uwazacie, że Inkubatory mają jakieś wady, przed którymi powinienem się strzec, to tez podzielcie sie ze mna spostrzezeniami:)

matrix_man
 03 sierpnia 2014 17:41  Odpowiedzi: 8
 Wyświetleń: 1891

Zaloguj się by móc odpowiadać na posty.

Zacznij od przejrzenia strony Akademickich Inkubatorów Przedsiębiorczości http://s.inkubatory.pl/pl/sie-aip Potem będziesz musiał wypełnić formularz rejestracyjny, taki jak ten http://s.inkubatory.pl/rejestracja Jak widać, aby przejść dalej musisz mieć już koncepcję przedsięwzięcia. Do plusów należy zaliczyć fakt, ze biznesplan nie jest żądany od zaraz. Niemniej jednak, jesteś zobowiązny do odpowiedzenia na pytania o swoje doświadczenie, kwalifikacje, konkurencję, pomysły na to, jak zdobyć klientów, więc de facto są to kwestie, które każdy biznesplan i tak zawiera. Dla jasnośći: to nie jest procedura rekrutacyjna, tylko już pierwszy krok na drodze do założenia firmy :) Potem dzwonią do Ciebie z AIP, przychodzisz na spotkanie i podpisujesz umowę. MINUS: Prowadząc firmę w AIP ni nabywasz praw do żadnych świadczeń (zasiłki chorobowe, emerytura).

Andrzej Dembiński
 03 sierpnia 2014 17:50

Andrzej przybliżył już procedurę, ja napiszę trochę o zaletach AIP. A więc, nie musisz płacić składek do ZUS u ani wnosić opłaty za rejestrację firmy. Otrzymasz również pomoc przy ubieganiu się o fundusze na inwestycje i będziesz mógł skorzystaś z porad prawnych. Wada - nie możesz mieć więcej niż 30 lat. Niestety jest to inicjatywa jedynie dla młodych ludzi, ani studentów w ogóle.

Jan Buczek
 03 sierpnia 2014 17:56