Co myślicie o wideorekrutacji?

Cześć, pracuję w branży HR i mam przeprowadzić nabór nowych programistów do naszego startupu. Ostatnio czytałam o wideorekrutacji i to, czego się dowiedziałam bardzo mnie zainteresowało. Znacznie skróciłoby czas weryfikacji kandydatów i to bez konieczności osobistego kontaktu. Niemniej jednak nie zamierzam popadać w hurraoptymizm - czy ktoś z was korzystał z takiego narzędzia? A jeśli tak, to jakie według was są jego największe wady i zalety.

Nina Jasiewicz
 25 sierpnia 2015 07:00  Odpowiedzi: 4
 Wyświetleń: 1983

Zaloguj się by móc odpowiadać na posty.

Akurat zdobyłam swoją pracę po wideorekrutacji, dlatego mogę ci napisać, jak to wygląda od drugiej strony :) Jestem osobą niepełnosprawną i nie ukrywam, że podróż na drugi koniec miasta komunikacją miejską w celu odbycia jednej z wielu rozmów kwalifikacyjnym jest dla mnie wyzwaniem. Dlatego pozytywnie oceniam wideorekrutację. Rozmawiając ze mną, pracodawca nie skupił się na mojej niepełnosprawności, tylko na kompetencjach, jak w przypadku każdego pełnosprawnego kandydata. Nie mówiąc już o tym, że wideo rozmowa była o wiele mniej stresująca niż face-to-face.

Anja
 25 sierpnia 2015 07:29

To pożyteczne narzędzie również z tego względu, że kandydata mogą obserwować inne osoby z firmy poza rekruterem, podczas gdy on sam nie jest tego świadom. Trudno sprowadzać tyle osób na zwykłą rozmowę kwalifikacyjną, zrobiłby się tłok, poza tym dla kandydata odpowiadanie na pytania tylu osób też jest megastresujące i nie może on wtedy pokazać swojego pełnego potencjału.

Rubik_Cube
 25 sierpnia 2015 07:59

Dla mnie najlepsze w tym narzędziu jest to, że mam możliwość wielokrotnego oglądania nagrania. Dzięki temu nie daję się już tak łatwo ponieść pierwszemu wrażeniu, tylko mogę ocenić kandydata analitycznie, na zimno :)

Sylwia Kowalik
 25 sierpnia 2015 08:55

Warto jeszcze dodać, że wideorekrutacja ułatwia zatrudnienie obcokrajowców, którzy nie muszą jechać na spotkanie z drugiego końca świata.