Wysyłka

Na co zwrócić uwagę?

Sprawdź poprawność danych wpisywanych podczas składania zamówienia

Upewnij się, że podajesz nam właściwy adres email, imię, nazwisko, adres dostawy, numer budynku/lokalu i numer telefonu. W te pola lubią wkraść się literówki, które utrudniają dostawę. Błędny mail uniemożliwi nam sprawną komunikację dotyczącą wysyłki zamówienia, a Ciebie pozbawi szansy na śledzenie trasy swojej wyczekiwanej paczki. Błąd w adresie dostawy (np. brak numeru budynku lub lokalu) sprawi, że przesyłka wróci do nas i nie zostanie dostarczona. Realizujemy zamówienia bardzo sprawnie, dlatego nie mamy zbyt wiele czasu na poprawienie błędnie wpisanych danych jeszcze przed przekazaniem paczki do dostawcy. Czasami maile od nas mogą wpaść do folderu spam – warto zerknąć, czy nie znajdują się tam nasze powiadomienia i dodać domenę @alt.pl do białej skrzynki. Zerknij także, czy zgadza się liczba zamawianych książek. Jest to szczególnie ważne w przypadku zamówień za pobraniem.

Obejrzyj stan przesyłki przy odbiorze lub po otwarciu paczki

Zobacz, czy w naszej paczce nie ma pozaginanych rogów, dziur, rozerwań, zdartych taśm lub śladów ingerencji w paczkę. Powinno to łatwo dać się zauważyć jeszcze z zewnątrz. Jeśli nie, świetnie! Udanej lektury. Jeśli coś jest zauważalnie nie w porządku, najlepiej odmów przyjęcia paczki przez kuriera. Wróci do nas, my zajmiemy się sprawą uszkodzeń, a Tobie niezwłocznie doślemy nowy egzemplarz. Inne rozwiązanie to podpisanie z kurierem protokołu uszkodzeń lub zgłosić uszkodzenie w Paczkomacie. Kurier nie może odmówić Ci spisania protokołu. Bez tego dochodzenie roszczeń za nieprawidłowości przy doręczeniu towaru niestety będzie niemożliwe… Prosimy więc zwrócić na to uwagę. Protokół można spisać także już po otwarciu paczki. Jednak wtedy konieczna będzie wizyta w oddziale kuriera dla spisania szkody.

Częste pytania dotyczące wysyłki

Gdzie mogę sprawdzić status zamówienia?

Mamy proste narzędzie, które wymaga wpisania numeru zamówienia i adresu e-mail podanego w zamówieniu – zwrotnie otrzymacie następujące informacje:

– kiedy zamówienie zostało złożone
– jaki jest jego aktualny status
– numer przewozowy paczki i link do śledzenia, jeżeli paczka została już przygotowana lub wysłana
– książki jakie powinny znaleźć się w paczce.

Z narzędzia można skorzystać pod tym adresem: https://alt.pl/status/

Szczegółowe wyjaśnienie statusów:
– „Oczekuje na płatność” = zamówienie oczekujące na opłacenie i tym samym nierealizowane przez nas do wysyłki,
– „W trakcie realizacji” = poprawnie opłacone zamówienie lub poprawnie przyjęte zlecenie wysyłki za pobraniem. Będziemy realizować to zamówienie,
– „Pakowane” = poprawnie przyjęte zamówienie, które jest przekazane do realizacji w magazynie. Czas jego spakowania i wysyłki zależy od tego, czy zamówienie na tę książkę/książki jest realizowane na bieżąco, oczekujemy na dodruk lub jest to zamówienie przedpremierowe z opóźnioną datą wysyłki. O datach wysyłek konkretnych tytułów informujemy na ich stronach internetowych.
– „Wysłane” = zamówienie spakowane i przekazane w ręce kuriera. Towarzyszy mu numer listu przewozowego, dzięki któremu można śledzić trasę przesyłki.
– „W transporcie” = zamówienie jest w trakcie przewożenia przez firmę kurierską, jest wydane kurierowi do doręczenia lub umieszczenia w paczkomacie.
– „Dostarczone” = zamówienie zostało szczęśliwie odebrane!
– „Anulowane” = zamówienie zostało anulowane na Twoją prośbę lub gdy upłynął czas na dokonanie płatności. 

Czy możliwa jest wysyłka książek za granicę?

W tym momencie realizujemy wysyłki zagraniczne do krajów Unii Europejskiej (z wyjątkiem Cypru i Malty).

Wysyłamy do krajów ze stref:
UE 1: Austria, Belgia, Czechy, Holandia, Litwa, Luksemburg, Niemcy, Słowacja, Słowenia, Węgry

UE 2: Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Szwecja, Łotwa

UE 3: Bułgaria, Francja, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Rumunia, Włochy

Wysyłki zagraniczne realizujemy tylko z opcją bezpiecznych płatności Przelewy24. Najwygodniej zapłacić kartą, Apple/Google Pay lub odnaleźć numer konta do wpłaty z konta zagranicznego.

Jak zamówić poza kraje Unii Europejskiej?

Rozwiązanie, które nieźle się tu sprawdza to złożenie i opłacenie zamówienia za pośrednictwem osoby mieszkającej w Polsce, np. członka rodziny lub przyjaciela. Wówczas sprawnie dostarczymy książkę temu zaufanemu pośrednikowi. Przesyłkę można wtedy odebrać podczas najbliższej wizyty lub poprosić o pomoc w przekazaniu na dowolny adres.

W jakim czasie realizowana jest wysyłka książek?

Najszybciej jak się da! Magazyn stale pracuje na pełnych obrotach. Więcej na ten temat piszemy tutaj: https://alt.pl/wysylka/ Czas realizacji zamówienia i wysyłki może się nieco wydłużyć w czasie większego zainteresowania książkami. Jesteśmy w stanie zrealizować dziennie „jedynie” kilka tysięcy przesyłek. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość w takich sytuacjach. Zamówienia realizujemy w kolejności – od najwcześniej złożonych. Wysyłka będzie opóźniona także w sytuacji, gdy trwa okres przedsprzedaży książki. Wówczas można bez problemu składać zamówienia i zaklepać swoje miejsce na górze listy wysyłkowej. O terminie premiery i dacie planowanej wysyłki zamówień z przedsprzedaży poinformujemy na stronie książki i naszych mediach.

Czy można odebrać zamówienie osobiście?

Niestety, nie mamy takiej możliwości. Wszystkie książki znajdują się w magazynie i są wysyłane za pomocą kuriera wybranego w trakcie zamówienia

Czy mogę zapłacić za zamówienie tradycyjnym przelewem na konto albo kartą płatniczą?

Przyjmujemy wpłaty tylko przez system szybkich płatności. Pozwala to w ekspresowym tempie opłacić zamówienie. W ramach systemu można także zapłacić kartą kredytową lub wybrać metodę tradycyjnego przelewu – tam znajdzie się numer konta do wpłaty bezpośredniej. Jeśli z jakiegoś powodu masz problem z płatnością, skontaktuj się z nami na sklep@alt.pl – na pewno pomożemy!

Czy mogę zapłacić za książki przy odbiorze przesyłki?

Jasne! Wystarczy wybrać opcję „Płatność przy odbiorze (za pobraniem)” podczas finalizowania zakupu. Kosztuje to dodatkowe 4,90 zł do ceny zamówienia. Pamiętaj jednak, że niektóre książki oraz wszystkie ebooki są wyłączone z możliwości zakupu przy odbiorze. W takim przypadku możliwość podczas składania zamówienia nie pojawi się możliwość wyboru przesyłki za pobraniem.

Do przesyłki nie była dołączona faktura! Kiedy ją otrzymam?

Faktury i dowody sprzedaży przesyłamy wyłącznie w formie elektronicznej, w momencie wysłania towaru lub w dniu przyjęcia płatności, a najpóźniej w czasie przewidzianym ustawą o VAT. Gdyby z jakiejś przyczyny faktura nie dotarła to prosimy o sprawdzenie folderu niechciane w poczcie elektronicznej lub kontakt z nami. Na pewno pomożemy!

Przesyłka została uszkodzona. Co mogę zrobić?

Prosimy o odmowę przyjęcia paczki lub spisanie protokołu uszkodzenia z kurierem/zgłoszenie uszkodzenie w punkcie odbioru w przypadku, gdy już z zewnątrz przesyłka wygląda na uszkodzoną. 

Jeśli mimo sprawdzenia stanu przesyłki przy odbiorze, okazało się, że otrzymana książka jest uszkodzona? Zrób zdjęcia pokazujące uszkodzenia i zgłoś problem na adres sklep@alt.pl. Niezwłocznie zajmiemy się tą sprawą.

Jaką formę dostawy wybrać?

Chcę dostać książkę szybko i odebrać ją w dowolnym momencie – wybierz PACZKOMATY INPOST 24/7 za 9,90 zł

To najbardziej uniwersalna forma dostawy, dlatego określiliśmy ją jako domyślną w każdym koszyku. Aby ją wybrać, należy tylko wybrać swój Paczkomat, gdzie będzie oczekiwała paczka. To najlepsza metoda na to, aby w pełni kontrolować moment odbioru paczki i nie czekać na wizytę kuriera. W koszyku należy na mapie wybrać jeden z 4800 Paczkomatów rozsianych po całej Polsce i czekać na powiadomienie o dostarczeniu do punktu odbioru. Przesyłki z Paczkomatu można odebrać w dowolnym momencie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pełną listę dostępnych Paczkomatów można znaleźć tutaj. Przesyłkę do Paczkomatu dostarczymy paczkę pod wskazany adres w ciągu 1 dnia roboczego od wyjścia z naszego magazynu (czyli bez sobót, niedziel i świąt). W momencie odbioru paczki z naszego magazynu poinformujemy o nadaniu do Paczkomaty wraz z numerem listu przewozowego, który można śledzić pod tym adresem. O losie przesyłki będziemy informowali na maila. Za zamówioną książkę można zapłacić z góry (błyskawiczne płatności Przelewy24, płatność zupełnie za darmo) lub kartą przy odbiorze przesyłki (kartą za pobraniem, obsługa tej formy płatności kosztuje dodatkowe 4,90 zł).

Chcę dostać książkę szybko i pod drzwi – wybierz KURIER INPOST za 11,90 zł

To najbardziej uniwersalna forma dostawy, dlatego określiliśmy ją jako domyślną w każdym koszyku. Aby ją wybrać, należy tylko wybrać swój Paczkomat, gdzie będzie oczekiwała paczka. To najlepsza metoda na to, aby w pełni kontrolować moment odbioru paczki i nie czekać na wizytę kuriera. W koszyku należy na mapie wybrać jeden z 4800 Paczkomatów rozsianych po całej Polsce i czekać na powiadomienie o dostarczeniu do punktu odbioru. Przesyłki z Paczkomatu można odebrać w dowolnym momencie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pełną listę dostępnych Paczkomatów można znaleźć tutaj. Przesyłkę do Paczkomatu dostarczymy paczkę pod wskazany adres w ciągu 1 dnia roboczego od wyjścia z naszego magazynu (czyli bez sobót, niedziel i świąt). W momencie odbioru paczki z naszego magazynu poinformujemy o nadaniu do Paczkomaty wraz z numerem listu przewozowego, który można śledzić pod tym adresem. O losie przesyłki będziemy informowali na maila. Za zamówioną książkę można zapłacić z góry (błyskawiczne płatności Przelewy24, płatność zupełnie za darmo) lub kartą przy odbiorze przesyłki (kartą za pobraniem, obsługa tej formy płatności kosztuje dodatkowe 4,90 zł).

DOSTAWCAKURIER INPOSTPACZKOMATY INPOST 24/7KURIER DPD
Cena11,90 zł9,90 zł15,90 zł
Czas dostawy1 dzień roboczy1 dzień roboczy1 dzień roboczy
Do której godziny możliwe zamówienie?do 19:00do 19:00do 13:00
Wysyłka za pobraniemTAK, koszt: 4,90 złTAK, koszt: 4,90 złTAK, koszt: 4,90 zł

Mam inne pytanie. Gdzie uzyskam na nie odpowiedź?

Napisz wiadomość na adres sklep@alt.pl, a na pewno pomożemy!