FAQ

Gdzie mog臋 sprawdzi膰 status zam贸wienia?

Mamy proste narz臋dzie, kt贸re wymaga wpisania numeru zam贸wienia i adresu e-mail podanego w zam贸wieniu 鈥 zwrotnie otrzymacie nast臋puj膮ce informacje:

鈥 kiedy zam贸wienie zosta艂o z艂o偶one
鈥 jaki jest jego aktualny status
鈥 numer przewozowy paczki i link do 艣ledzenia, je偶eli paczka zosta艂a ju偶 przygotowana lub wys艂ana
鈥 ksi膮偶ki jakie powinny znale藕膰 si臋 w paczce.

Z narz臋dzia mo偶na skorzysta膰 pod tym adresem: https://alt.pl/status/

Wpisz numer swojego zam贸wienia + adres e-mail podany podczas sk艂adania zam贸wienia. Nast臋pnie naci艣nij przycisk 鈥濻prawd藕 status鈥 i dowiesz si臋 na jakim etapie znajduje si臋 to zam贸wienie. (Sk膮d wzi膮膰 numer zam贸wienia? To ten numer z maila potwierdzaj膮cego zam贸wienie, np. 493215)

Szczeg贸艂owe wyja艣nienie status贸w:
鈥 鈥濷czekuje na p艂atno艣膰鈥 = zam贸wienie oczekuj膮ce na op艂acenie i tym samym nierealizowane przez nas do wysy艂ki,
鈥 鈥濿 trakcie realizacji鈥 = poprawnie op艂acone zam贸wienie lub poprawnie przyj臋te zlecenie wysy艂ki za pobraniem. B臋dziemy realizowa膰 to zam贸wienie,
鈥 鈥濸akowane鈥 = poprawnie przyj臋te zam贸wienie, kt贸re jest przekazane do realizacji w magazynie. Czas jego spakowania i wysy艂ki zale偶y od tego, czy zam贸wienie na t臋 ksi膮偶k臋/ksi膮偶ki jest realizowane na bie偶膮co, oczekujemy na dodruk lub jest to zam贸wienie przedpremierowe z op贸藕nion膮 dat膮 wysy艂ki. O datach wysy艂ek konkretnych tytu艂贸w informujemy na ich stronach internetowych.
鈥 鈥濿ys艂ane鈥 = zam贸wienie spakowane i przekazane w r臋ce kuriera. Towarzyszy mu numer listu przewozowego, dzi臋ki kt贸remu mo偶na 艣ledzi膰 tras臋 przesy艂ki.
鈥 鈥濿 transporcie鈥 = zam贸wienie jest w trakcie przewo偶enia przez firm臋 kuriersk膮, jest wydane kurierowi do dor臋czenia lub umieszczenia w paczkomacie.
鈥 鈥濪ostarczone鈥 = zam贸wienie zosta艂o szcz臋艣liwie odebrane!
鈥 鈥濧nulowane鈥 = zam贸wienie zosta艂o anulowane na Twoj膮 pro艣b臋 lub gdy up艂yn膮艂 czas na dokonanie p艂atno艣ci. 

Czy mo偶liwa jest wysy艂ka ksi膮偶ek za granic臋?

W tym momencie realizujemy wysy艂ki zagraniczne do kraj贸w Unii Europejskiej (z wyj膮tkiem Cypru i Malty).

Wysy艂amy do kraj贸w ze stref:
UE 1: Austria, Belgia, Czechy, Holandia, Litwa, Luksemburg, Niemcy, S艂owacja, S艂owenia, W臋gry

UE 2: Chorwacja, Dania, Estonia, Finlandia, Szwecja, 艁otwa

UE 3: Bu艂garia, Francja, Grecja, Hiszpania, Portugalia, Rumunia, W艂ochy.

Wysy艂ki zagraniczne realizujemy tylko z opcj膮 bezpiecznych p艂atno艣ci Przelewy24. Najwygodniej zap艂aci膰 kart膮, Apple/Google Pay lub odnale藕膰 numer konta do wp艂aty z konta zagranicznego.

Jak zam贸wi膰 poza kraje Unii Europejskiej?

Rozwi膮zanie, kt贸re nie藕le si臋 tu sprawdza to z艂o偶enie i op艂acenie zam贸wienia za po艣rednictwem osoby mieszkaj膮cej w Polsce, np. cz艂onka rodziny lub przyjaciela. W贸wczas sprawnie dostarczymy ksi膮偶k臋 temu zaufanemu po艣rednikowi. Przesy艂k臋 mo偶na wtedy odebra膰 podczas najbli偶szej wizyty lub poprosi膰 o pomoc w przekazaniu na dowolny adres.

W jakim czasie realizowana jest wysy艂ka ksi膮偶ek?

Najszybciej jak si臋 da! Magazyn stale pracuje na pe艂nych obrotach. Wi臋cej na ten temat piszemy tutaj: https://alt.pl/wysylka/

Czas realizacji zam贸wienia i wysy艂ki mo偶e si臋 nieco wyd艂u偶y膰 w czasie wi臋kszego zainteresowania ksi膮偶kami. Jeste艣my w stanie zrealizowa膰 dziennie 鈥瀓edynie鈥 kilka tysi臋cy przesy艂ek. Prosimy o cierpliwo艣膰 i wyrozumia艂o艣膰 w takich sytuacjach. Zam贸wienia realizujemy w kolejno艣ci 鈥 od najwcze艣niej z艂o偶onych.

Wysy艂ka b臋dzie op贸藕niona tak偶e w sytuacji, gdy trwa okres przedsprzeda偶y ksi膮偶ki. W贸wczas mo偶na bez problemu sk艂ada膰 zam贸wienia i zaklepa膰 swoje miejsce na g贸rze listy wysy艂kowej. O terminie premiery i dacie planowanej wysy艂ki zam贸wie艅 z przedsprzeda偶y poinformujemy na stronie ksi膮偶ki i naszych mediach.

Jak d艂ugo trwa dor臋czenie paczki z ksi膮偶kami?

Zwykle ksi膮偶ka powinna dotrze膰 w Twe progi w ci膮gu 1 dnia roboczego od nadania paczki w magazynie. B臋dziemy informowa膰 o tym na maila, kt贸ry podasz w zam贸wieniu. Zauwa偶, 偶e jest to czas samego dostarczenia przez kuriera, a nie ca艂kowitej realizacji zam贸wienia. Nieco d艂u偶szy czas dostawy jest w opcji dostawy Paczka w Ruchu (3-5 dni roboczych). Wi臋cej na ten temat mo偶na poczyta膰 tutaj.

Do przesy艂ki nie by艂a do艂膮czona faktura! Kiedy j膮 otrzymam?

Faktury i dowody sprzeda偶y przesy艂amy wy艂膮cznie w formie elektronicznej, w momencie wys艂ania towaru lub w dniu przyj臋cia p艂atno艣ci, a najp贸藕niej w czasie przewidzianym ustaw膮 o VAT. Gdyby z jakiej艣 przyczyny faktura nie dotar艂a to prosimy o sprawdzenie folderu niechciane w poczcie elektronicznej lub kontakt z nami. Na pewno pomo偶emy!

Czy po z艂o偶eniu zam贸wienia dostan臋 jakie艣 potwierdzenie?

W przypadku prawid艂owo z艂o偶onego zam贸wienia, dostaniesz od nas wiadomo艣膰 z potwierdzeniem. P贸藕niej nast膮pi czas przygotowania i spakowania Twojej paczki. Nie musisz nic ju偶 robi膰.

Pami臋tamy o Tobie i robimy wszystko, aby ksi膮偶ki jak najszybciej ruszy艂y w podr贸偶 do adresata! 馃檪 W momencie, gdy trafi w r臋ce kuriera, aby odby膰 prost膮 drog臋 do Ciebie, dostaniesz dodatkowego maila z numerem przesy艂ki do monitorowania. Wtedy mo偶esz spokojnie 艣ledzi膰 drog臋 paczki.

Czasami nasze wiadomo艣ci trafiaj膮 do folderu z mailami niechcianymi lub z jakiego艣 tajemniczego powodu si臋 nie wy艣wietlaj膮, ale nie ma problemu 鈥 wystarczy napisa膰 do nas i ch臋tnie pomo偶emy.

Jak mog臋 zwr贸ci膰 ksi膮偶k臋?

Nasze ksi膮偶ki bardzo rzadko do nas wracaj膮. Jednak chcemy, aby nasi Czytelnicy byli w pe艂ni zadowoleni ze swoich zakup贸w. Dlatego je艣li co艣 nie przypadnie Ci do gustu, to jako konsument masz prawo odst膮pi膰 od umowy w ci膮gu 14 dni od odbioru towaru, bez podania przyczyny. Wype艂nij聽o艣wiadczenie zawieraj膮ce imi臋, nazwisko i numer zam贸wienia, do艂膮cz je do zwracanej paczki聽oraz ode艣lij do nas w bezpieczny spos贸b nieuszkodzony towar na adres zwrot贸w i reklamacji:聽Alt.pl/InPost Fulfillment, 艢wierkowa 1AB, 05-850 Bronisze.聽Po otrzymaniu ksi膮偶ki potwierdzimy otrzymanie przesy艂ki i przejdziemy do zwrotu pieni臋dzy za zakup. Dla przyspieszenia zwrotu warto napisa膰 do nas o tej decyzji na聽sklep@alt.pl.

Wi臋cej na ten temat mo偶na poczyta膰 tutaj.

Czy mog臋 zap艂aci膰 za ksi膮偶ki przy odbiorze przesy艂ki?

Jasne! Wystarczy wybra膰 opcj臋 鈥濸艂atno艣膰 przy odbiorze (za pobraniem)鈥 podczas finalizowania zakupu. Kosztuje to dodatkowe 4,90 z艂 do ceny zam贸wienia. Pami臋taj jednak, 偶e niekt贸re ksi膮偶ki oraz wszystkie ebooki s膮 wy艂膮czone z mo偶liwo艣ci zakupu przy odbiorze. W takim przypadku mo偶liwo艣膰 podczas sk艂adania zam贸wienia nie pojawi si臋 mo偶liwo艣膰 wyboru przesy艂ki za pobraniem.

Mam problem z zam贸wieniem. Co robi膰?

Zdecydowanie napisz do nas na adres sklep@alt.pl 鈥 na pewno pomo偶emy.

Chc臋 zam贸wi膰 ksi膮偶k臋 z podpisem autora. Do kiedy b臋dzie taka mo偶liwo艣膰?

Zgodnie z obietnic膮, ksi膮偶ki kupione w okresie premierowym lub w przedsprzeda偶y s膮 opatrzone w艂asnor臋cznym podpisem ka偶dego z autor贸w naszego wydawnictwa. Jednak we藕 pod uwag臋, 偶e dla ka偶dej ksi膮偶ki pula egzemplarzy z podpisem jest inna. Dla niekt贸rych ksi膮偶ek mo偶e by膰 to kilka tysi臋cy a dla niekt贸rych jedynie kilkaset. Warto zatem podj膮膰 t臋 decyzj臋, p贸ki ksi膮偶ki z podpisem s膮 jeszcze dost臋pne.

Czy mog臋 prosi膰 o specjaln膮 dedykacj臋 od autora?

Realizowaliby艣my takie wyj膮tkowe pro艣by z dzik膮 przyjemno艣ci膮, ale jest to fizycznie niemo偶liwie. Ze specjalnymi podpisami nie ma za to najmniejszego problemu podczas spotka艅 osobistych!

Sk膮d mog臋 dowiedzie膰 si臋 o specjalnych wydarzeniach i czerpa膰 informacje o ksi膮偶kach?

Najlepsze 藕r贸d艂o tej wiedzy to newsletter, na kt贸ry mo偶na zapisa膰 si臋 sk艂adaj膮c zam贸wienie.

Poza tym informacjami s艂u偶膮 sami autorzy! Ich profile spo艂eczno艣ciowe daj膮 dobry obraz sytuacji w temacie ksi膮偶ek. Autorzy jednak nie zajmuj膮 si臋 kwestiami zam贸wie艅 i wysy艂ki. Za te rzeczy odpowiada Biuro Obs艂ugi Klienta Alt.pl, z kt贸rym mo偶esz skontaktowa膰 si臋 pod adresem mailowym sklep@alt.pl.

Czy mog臋 zap艂aci膰 za zam贸wienie tradycyjnym przelewem na konto albo kart膮 p艂atnicz膮?

Przyjmujemy wp艂aty tylko przez system szybkich p艂atno艣ci. Pozwala to w ekspresowym tempie op艂aci膰 zam贸wienie. W ramach systemu mo偶na tak偶e zap艂aci膰 kart膮 kredytow膮 lub wybra膰 metod臋 tradycyjnego przelewu 鈥 tam znajdzie si臋 numer konta do wp艂aty bezpo艣redniej.

Je艣li z jakiego艣 powodu masz problem z p艂atno艣ci膮, skontaktuj si臋 z nami na sklep@alt.pl 鈥 na pewno pomo偶emy! 

Czy mog臋 zap艂aci膰 za zam贸wienie za pomoc膮 PayPal?

Niestety, na chwil臋 obecn膮 nie obs艂ugujemy p艂atno艣ci za pomoc膮 PayPal. Zach臋camy jednak do skorzystania z b艂yskawicznych przelew贸w albo z艂o偶enia zam贸wienia z p艂atno艣ci膮 przy odbiorze.

Co zrobi膰 gdy d艂ugo czekam na odpowied藕 na moje pytanie z dzia艂u pomocy?

Pracownicy odpowiadaj膮cy na Wasze pytania na sklep@alt.pl uwijaj膮 si臋 jak w pszczo艂y w ulu, aby dostarczy膰 Wam potrzebnych informacji. Staramy si臋, aby odpowiedzi dociera艂y bardzo szybko. Jednak偶e, czasem udzielenie odpowiedzi wymaga wi臋cej czasu. W przypadku, gdyby przez kilka dni nie przysz艂a odpowied藕 na Twoje zapytanie, prosimy o ponownego maila lub komentarz na naszym Facebookowym profilu.

Mam inne pytanie. Gdzie uzyskam na nie odpowied藕?

Napisz wiadomo艣膰 na adres sklep@alt.pl, a na pewno pomo偶emy!